Qaysi kasb egasi bo`lmoqchisiz?

Hisobchi
Tarjimon
Injener
Yurist
Shifokor
O`qituvchi
           
MAKTABDAN MAXSUS TAKLIF
8-MAKTAB IJTIMOIY-GUMANITAR VA ANIQ FANLAR BO'YICHA CHUQURLASHTIRILGAN SINFLARGA O'QISHGA TAKLIF ETADI
DSC_0302

batafsil

Kechadan o`rgan, bugun yasha, ertaga ishon. Eng asosiysi ilm o`rganishdan to`xtama.

 

Bugun %d %M
%h:%m
Главная \ Savol-javoblar

Savol-javoblar

IXTISOSLASHGAN VA ODDIY MAKTAB:
farq nimada?
SAVOL: - Ixtisoslashtirilgan maktab bilan oddiy maktab o`rtasidagi asosiy farq nimalarda
namoyon bo`ladi? Ixtisoslashtirilgan sinf bilan oddiy sinflarning o`ziga xosliklari haqida
ma'lumot bersangiz?
Z.KARIMOVA,
uy bekasi
Navoiy shahri

JAVOB: - Ixtisoslashtirilgan maktablarga o`quvchilar iqtidoriga ko`ra, ma'lum fanga
yo`naltirilgan ta'lim muassasalari (yoki sinflar)ga sinov asosida qabul qilinadi.
Chuqurlashtirilib o`qitiladigan fanlarga oddiy maktablarga nisbatan haftasiga ko`proq soat
ajratiladi va ushbu fanlar guruhlarga bo`lib o`qitiladi. Fanlarni o`qitishda faqat oliy va birinchi
malaka toifasiga ega bo`lgan o`qituvchilar dars o`tishi belgilangan.
O`zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2008 yil 7 avgustdagi 173-sonli qaroriga
asosan chuqurlashtirilgan fanlardan dars o`tadigan o`qituvchilar va maktab rahbar xodimlarining
oylik maoshiga davlat tomonidan o`rnatilgan tartibda belgilangan miqdorda ustama haq beriladi.

 

QANDAY BOLA 6 YOSHIDA MAKTABGA BORADI?
SAVOL: - Farzandi olti yoshgacha bo`lgan har bir ota-ona o`z jigarbandini aqlli deb biladi va
uni maktabga qabul qilishlarini so`raydi. Lekin 6 yoshlilarning ma'lum qismigina 1-sinfga qabul
qilinadi. Bu jarayon qanday kechadi?
Dilorom AHMEDOVA,
Buvayda tumani, Uzun mahalla, uy bekasi

JAVOB: - Albatta, har bir ota-ona o`z farzandining barcha sohalarda birinchi bo`lishini xohlaydi.
Shu sababli unga yozish va o`qishni o`rgatib, olti, hattoki besh yoshdan maktabga qabul
qilishlarini so`rab murojaat qiladilar.
Maktabga qadam qo`yayotgan bugungi kunning bolasidan fikrlash ko`nikmasi, yangi bilimlarni
egallashga tayyorligi, yangi muhitga moslashish ko`nikmasi, voqea-hodisalarni mustaqil
ravishda tahlil etishi bilan bir qatorda uning maktab ta'limiga shaxsiy-irodaviy, ma'naviy,
intellektual, ijtimoiy-psixologik jihatdan tayyorligi talab etiladi.
Bolaning maktabda samarali ta'lim olishi uchun unga o`qishni va yozishni o`rgatish unchalik
muhim emas. Asosiysi, bolaning lug`at boyligini oshirish, undan ongli va faol foydalana olishi,
tovushni tiniq eshitishi, aniq talaffuz qilishi, ularni so`zlardan ajrata bilishi, matematik
tasavvurlarni egallashiga erishishidir. Agar bolada qo`l mushakchalari yetarli darajada
rivojlangan bo`lsa, u maktabda 2-3 oy davomida yozish texnikasini qiyinchiliksiz egallab oladi.
Ijodiy imkoniyatlarga ega
bo`lgan bola yangi o`quv materialini mustaqil tushunib yetishga, izlanish faoliyatiga, pedagoglar
va
tengdoshlari bilan o`zaro munosabatlarni o`rnatishga tayyor bo`ladi. U bilishga qiziquvchan,
faol, tashabbuskor bo`lib, kattalar tomonidan taklif etilgan topshiriqlarni bajaribgina qolmasdan,
o`zi ham boshqalar oldiga yangi vazifalarni qo`yadi.
Olti yoshli bolalarning maktabga qabul jarayoni quyidagi tartibda amalga oshiriladi: O`zbekiston
Respublikasi Xalq ta'limi va Sog`liqni saqlash vazirliklarining 2006 yil 5 yanvardagi 2/1-sonli
qo`shma buyrug`i bilan tasdiqlangan "Olti yoshli bolalarning tibbiy ko`rigi to`g`risidagi Nizom"
asosida har yili 1 fevraldan 30 aprelgacha har bir tuman (shahar) xalq ta'limi va sog`liqni saqlash
bo`limlari hamkorligida tibbiy muassasalarda ishlab turgan tor doiradagi (pediatr, nevropatolog,
bolalar jarrohi, ortoped, oftalmolog, stomatolog, endokrinolog, logoped va psixonevrolog)
mutaxassislardan tuzilgan maxsus komissiya tomonidan olti yoshli bolalarning tibbiy ko`rigi
o`tkaziladi.
May-avgust oylarida esa tuman xalq ta'limi bo`limida 6 yoshli bolalarga maktabga tavsiya berish
bo`yicha psixologik-pedagogik tashxis komissiyasi tuziladi. Mazkur komissiya Xalq ta'limi
vazirligining 2006 yil 17 martdagi 60-sonli buyrug`i bilan tasdiqlangan "Olti yoshli bolalarning
psixologik-pedagogik tashxis komissiyalari to`g`risida"gi Nizom asosida faoliyat ko`rsatadi.
Komissiyaga tibbiy ko`rik natijasida mutlaq sog`lom deb topilgan bolalar kiritiladi. Ota-onalar
psixologik-pedagogik tashxis komissiyasiga quyidagi hujjatlarni taqdim etadilar:
- ariza;
- yashash joyidan ma'lumotnoma;
- tug`ilganligi haqida guvohnomaning nusxasi;
- bolaning tibbiy ko`rik xulosasi.
Mazkur komissiya xulosasiga ko`ra, 6 yoshli bolalar maktabga tavsiya etiladi.
Shunga muvofiq komissiyaga kelgan 6 yoshli bolaga quyidagi talablar qo`yiladi:
- predmetlarni guruhlashtirish, umumlashtirish;
- predmetlarning fazoda, makonda joylashishini bilish;
- qo`l motorikasining rivojlanganligi;
- diqqat, xotira, sezgi, tafakkur, idrok, xayol kabi bilish jarayonlarining rivojlanganlik darajasi
yuqori bo`lgan olti yoshli bolaga maktabda ta'lim olishi uchun tavsiya beriladi.

 

MAKTAB UCHUN SOVG`A MAJBURIYMI?
SAVOL: - Bitiruvchi sinf o`quvchisi o`quv yili yakunida maktab uchun biror qimmatbaho
sovQa berishi yoki biror yumush bajarib berishi majburiymi? Bu holatlar qonun doirasida
qanday hal qilinishi darkor?
Q.UZOQOVA,
o`qituvchi

JAVOB: - Bitiruvchi sinf o`quvchisi maktab uchun har qanday ko`rinishdagi sovg`a berishi yoki
yumush bajarib berishi biror bir me'yoriy hujjatda belgilanmagan va bitiruvchi bunga majbur
emas.

Maktab yangiliklari
01.04.2013

YAQIN KUNLARDA MAKTABIMIZDA "MAKTAB PREZIDENTLIK KENGASHI"  TASHKIL ETILADI. BARCHA TAYYORGARLIK ISHLARI YAKUNIY BOSQICHDA. OZ FURSATDA MAKTABIMIZ PREZIDENTI VA 50 KISHIDAN IBORAT "MAKTAB PREZIDENTLIK KENGASHI" A`ZOLARINI BILIB OLAMIZ. "MAKTAB PREZIDENTLIK KENGASHI" NIZOMI BILAN YUQORIDA TANISHISH MUMKIN.